Papryka żółta

Do Europy sprowadził ją Krzysztof Kolumb i długo traktowana była jako roślina ozdobna. Papryka stanowi bogate źródło błonnika, ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie i urodę oraz poprawia trawienie. Papryka bogata jest w witaminę C, beta-karoten i sole mineralne. Może obniżyć ciśnienie krwi i chroni przed chorobami układu krążenia. Choć najpopularniejsza jest papryka czerwona, to warto zapoznać się również z innymi jej odmianami. Żółta papryka to bogate źródło luteiny, dzięki czemu wpływa na poprawę wzroku. Sprawdzi się ona zarówno jako dodatek do sałatek, kanapek czy innych potraw. Świetnie ozdabia i smakuje. Papryka zielona jest źródłem dużej ilości kwasu foliowego, przez co polecana jest kobietom w ciąży. Pozytywnie wpływa również na układ nerwowy oraz parametry krwi. Papryka pomarańczowa likwiduje wolne rodniki i podobnie jak żółta poprawia wzrok. Papryka czerwona jest natomiast najsłodsza i może pochwalić się dużą ilością cynku.

Jeśli jesteście miłośnikami ostrych potraw to zapewne chętnie skonsumujecie chili, która nie tylko przyostrzy potrawę, ale i wspomoże trawienie. Świetnie sprawdzi się również w czasie zimy, jako sposób na rozgrzanie.

Paprykę można podawać również w postaci nafaszerowanej, stanowią idealny dodatek do ziemniaków lub knedlików i sosu. Zaletą takiego dania jest jego szybkie i łatwe wykonanie.